دوشنبه، دی ۱۸، ۱۳۸۵

جهانی سوم بودن.....

این روزا...یهو نمی فهمم چی میشه که....فکرم میره...به اینکه
اگه جهان سومی نبودیم ؟....
وسط ترافیک...وقتی تو صف بانک ام ساعت 9...وقتی گیر یه امضا اداری ام...
وقتی مجبورم حرفای احمقانه رو تایید کنم....وقتی نمی تونم یه فایل ویدیو از اینترنت ببینم و واسه دیدن یه صفحه اینترنت 10 بارباید رفرش بزنم........وقتی یه تصمیم بی حساب و کتاب..بی منطق...بیچارمون می کنه....
وقتی مجبورام دروغ بگم که همچی درست میشه....
دست خودم نیست...آخر جوابای سوالای بی جوابم...شده جهان سومی بودن..
نمی فهمم...درکش برام سخته...
فرق ما بقیه دنیا چیه...؟ ....یه چیزی اون ته مه های دلم گره می خوره..هر روز بیشتر از روز قبل...


یه چیز بی ربط......اینقده دلم می خواست....به لااقل4 .. 5 تا تا زبون دنیا مسلط بودم...

۵ نظر:

ناشناس گفت...

فرق ما با بقيه دنيا اينه كه حتي خودمون هم حاضر نيستيم براي خودمون كاري انجام بديم

ناشناس گفت...

اره ! منم خسته شدم از اینکه حالم بد میشه از اینکه با ترس و لرز اخبار نگاه کنم که بفهمم چه محدودیت هایی به محدودیت های کنونی مون اضافه شده، چه ترس هایی به ترس هامونو چه مواردی از امید هامون کم شده ! بدم میاد از اینکه خیلی مواقع که دارم تو اینترنت رجیستر میکنم اسم کشورم تو لیستشون نیست، زبان مادی ام هم همینطور! اصلاٌ بدم میاد که خیلی از واژه های انگلیسی رو بلدم که با معادل فارسی شون بیگانه ام ! شرمنده ام از اینکه کشورم از معدود کشورهایی ه که فیلتر میکنه ! بدم میاد اگه یه روز پشت چراغ قرمز نایستم ! از اینکه تو یه کشور جهان سومی هستم و باید دنبال یه شریک توصعه یافته برای شرکت تو مسابقه بگردم و پیدا هم نمیکنم خوشم نمیاد.....
نمیدونم والا ! شاید اگه تو یه کشور توسعه یافته به دنیا اومده بودم الآن زندگی ام کلی متفاوت بود ! اما همین زندگی که الآن دارم رو دوست دارم بهترش بکنم! همینجا ! برای خودم و بقیه !

ناشناس گفت...

شخص عزیز و محبوب, مردن

ناشناس گفت...

پس تو کوشی ؟ مریم موشی؟
:(
من هم خیلی آرزوی دیرینه تسلط به زبان های مختلف رو دارم .. خیلی
راجع به قسمت اول پستت هیچی نمی گم ..نه که حرف نداشته باشم ها.. هیچی نمیگم!

Maryam گفت...

سلام به همگی...
والا من هستم...هی میام وب لاگ خودمو می خونم کامنت را می خونم...
اینکه چرا حاضر نیستیم کاری انجام بدم ؟....
بعدانش هی فکر می کنم...که چه جوری میشه بهتر بشه....
یا لاقل چند سال طول می کشه ؟
امم....
...
فکرامو که جمع جور کنم اینجا رو به روز می کنم...